top of page
Zoeken
Meike te Witt
18 mrt.3 minuten om te lezen
Ga je voor simpel of complex? Dit vertelt de wetenschap ons over het ontwerpen van een effectief logo
Als communicatieprofessional of grafisch designer heb je in je werk veel met logo’s en het ontwerp daarvan te maken. Bij het ontwerp van...
Meike te Witt
18 jan.3 minuten om te lezen
Waarom houden we onze goede voornemens niet vol? Hoe communicatie kan bijdragen aan blijvende gedragsverandering
Elk nieuw jaar beginnen we vol goede moed aan goede voornemens: meer sporten, stoppen met roken en meer tijd en aandacht besteden aan...
Fleur Soomers
12 dec. 20233 minuten om te lezen
Het gedrag van jouw doelgroep veranderen met intrinsieke of extrinsieke motivatie?
Wat brengt mensen nu écht in beweging? Iets dat hen van binnen motiveert of juist iets dat hen van buitenaf aantrekt? Begrijpen hoe...
Meike te Witt
17 sep. 20233 minuten om te lezen
But You Are Free (om dit te lezen): dé techniek waarmee je het gedrag van jouw doelgroep stuurt
Of je nu wil dat jouw doelgroep gezondere keuzes maakt, een vragenlijst invult of een product aanschaft; elk bedrijf wil dat haar...
Fleur Soomers
10 jul. 20232 minuten om te lezen
Het belang van onderzoek bij het design van jouw communicatieboodschap
Het valt me op dat in het communicatievakgebied een communicatiestrategie vaak nog te veel gericht is op het veranderen van kennis,...
Meike te Witt
12 jun. 20233 minuten om te lezen
Een dagelijks (onbewust) duwtje in de goede richting
We maken dagelijks voortdurend keuzes. Voor welk broodbeleg ga ik? Steek ik nog over? Het is simpelweg onmogelijk om alle keuzes die we...
bottom of page