
Projecten

Water besparen in het hoger onderwijs
Samen met Vitens ontwikkelden we een slimme toolbox om bewuster om te gaan met drinkwater in het hoger onderwijs. Denk aan opvallende interventies die zowel bewust als onbewust gedrag beïnvloeden. Want water besparen is niet alleen thuis tijdens het tandenpoetsen belangrijk, maar juist ook op plekken waar je niet meteen aan je watergebruik denkt – zoals op school of de universiteit.
.png)
Op tijd aanmelden als klant
Hoe kunnen we bewoners op een positieve en effectieve manier stimuleren om zich tijdig aan te melden als klant bij Vitens? Om deze vraag te beantwoorden, hebben we onderzocht welke motivaties hieraan ten grondslag liggen en welke boodschap werkelijk aanspreekt. Met behulp van een experiment, gebaseerd op slimme psychologische inzichten, hebben we aangetoond hoe we tijdige aanmeldingen succesvol kunnen bevorderen.

Ventileren in Apeldoorn
Voor woningcorporaties kan het onderwerp ventileren soms een uitdaging zijn. Huurders vinden dat woningcorporaties te snel met het vingertje wijzen. Want de huurder zal wel niet goed ventileren, maar dat ligt toch wat ingewikkelder. Wij hielpen de vier Apeldoornse woningcorporaties De Goede Woning, Ons Huis Apeldoorn, Veluwonen en De Woonmensen om huurders te verleiden meer of anders te ventileren.

Gedragscampagne Radboudumc
Het Radboudumc vroeg ons te helpen met het opzetten en monitoren van een social media campagne om vrouwen die positief getest zijn op het HPV virus een vragenlijst in te laten vullen. Omdat de drempel voor het invullen van een online vragenlijst altijd behoorlijk hoog is, wilde het Radboudumc kijken of een social media...

Strategische communicatie Volkshuisvesting
Tijd voor een frisse wind door de communicatiestrategie van Volkshuisvesting Arnhem. Het communicatielandschap ontwikkelt zich in hoog tempo. Als organisatie is het belangrijk deze ontwikkelingen op de voet te volgen en daar op te anticiperen. Daarom vroeg woningcorporatie Volkshuisvesting Arnhem...

Branding Housing First Nederland
Betekenisvol werk maken voor een organisatie die een verandering in gang zet? Dat deden wij voor Housing First Nederland. Housing First Nederland streeft ernaar om dak- en thuisloosheid voorgoed te beëindigen. Om deze missie kracht bij te zetten, mochten wij een positionering met huisstijl, website en communicatiestrategie ontwikkelen...

Jouw Arnhem Werkt
Diverse en inclusieve teams presteren beter, lossen problemen beter op en zijn op lange termijn vernieuwender en creatiever. In theorie zo mooi, maar waarom dan in praktijk nog zo weinig terug te zien? Tijd om hier verandering in te brengen. Daarom slaan Arnhemse organisaties de handen ineen en staan zij...